Max Factor all day flawless 3 in 1 foundation

Detta är en foundation som jag har använt mig av i snart ett år och jag bara älskar den! Jag har alltid haft lite svårt för foundations innan, har inte tyckt att resultatet blivit bra och har aldrig hittat rätt färg. Men jag är en sådan person som inte er upp i första taget så när den här foundationen kom ut för drygt ett år sedan kunde jag inte motstå att testa den. Det som gjorde mig så nyfiken på den var 3 in 1 "funktionen", alltså concealer, primer och foundation i ett ± att jag hade hört rätt mycket bra grejer om den.
 
Jag tycker att foundationen delvis lever upp till sitt namn. Att den ger ett flawless resultat håller jag stenhårt med om! Den täcker jättebra, den ger en jämn finish, den blir inte "kakig" och den känns lätt på huden. Den är också mycket lätt att applicera och just dessa faktorer tycker jag är viktiga för en foundation, i alla fall för mig personligen. Den har också solskyddsfaktor 20, vilket verkligen är jättebra! Jag tycker att man ska hålla sig till en foundation med solskyddsfaktor då huden faktiskt är väldigt känslig mot solens strålar. Jag använder mig av färgerna 40 light ivory (den ljusaste) och 45 warm almond (näst ljusaste). På vintern använder jag mig endast av 40, på sommaren 45 och nu på hösten och på våren brukar jag blanda lite för att få rätt färg.
 
Jag tycker dock inte att foundationens "3 in 1" funktion fungerar jättebra. Visst, den ger ett täckande resultat så concealern funkar okej om man lägger ett extralager, jag har dock problem med att täcka mina mörka ringar under ögonen så jag brukar oftast komplettera med en annan concealer där under och även på vissa finnar och andra blemmor. Den "inbyggda" primern är dock inget att ha, foundationen funkar inte alls bra som primer på ögonlocken där jag brukar vilja använda primer för att fästa ögonskuggan. Så nä, primern suger rent utsagt, då är det mycket bättre att köpa en annan att komplettera med, jag använder mig av Lumenes och tycker att den är superbra!
 
Men i sin helhet är detta den bästa budgetfoundationen som finns att köpa, jag rekommenderar den verkligen jättemycket! Den ligger på runt 165 kr, men jag såg nu att har kicks kampanj på den så där kan ni köpa den för endast 139 kr! Bra va?! Jag tycker absolut att ni ska slå till. Här kommer en bild på före och efter applicering, här ser ni verkligen vilken skillnad det är!
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback