My lifesaver

 
Tänkte tipsa om detta torrschampoo som jag tycker är bäst i världen! Torrschampoot kommer från märket "Batiste" som finns att köpa på bl.a. åhléns & lindex. Det bästa med detta torrschampoot är att det är färgat, det finns i tre olika färger, blonde, medium brown och dark brown, det finns även en massa andra olika torrschampoon från Batiste, men de är inte färgade. Jag har tidigare testat torrschampoo från proffs, men jag gillade inte resultatet ± att det inte var färgat, jag blev alltså helt vit/grå på de ställen som jag sprayade på. Dock har jag sett att de har börjat med färgade nu, men jag är så nöjd med detta så jag ser ingen anledning till att byta.
 
Jag använder mig av den mörkaste färgen "dark brown", egentligen skulle jag kunna använda mig av medium brown då mitt hår är mycket ljusare brunt nu än vad det var när jag började använda detta torrschampoot. Men jag är ganska mörk i min hårbotten så den mörka färgen funkar fortfarande bra. Håret känns så himla fräscht och luktar gott efter användningen av torrschampoot och man ser inte heller några spår efter det egentliga smutsiga håret. En annan fördel är att torrschampoot ger lite volym, vilket inte är helt fel. Det finns dock det EN grej som kan vara bra att tänka på när man använder detta torrschampoo. I och med att det är färgat så måste man vara noga med att man sprayar i håret och inte någon annanstans. Det är väldigt lätt att få fläckar på kläderna, så det skadar inte att vara extra uppmärksam under tiden man sprayar så man inte får fläckar på oönskade ställen. En annan grej som är liiiite dåligt är priset som ligger på 79:-. Det är kanske lite dyrt tycker vissa, men torrschampoot räcker väldigt länge och ger ett superbra resultat, så det är helt klart värt det enligt mig! 
 
Om ni nu råkar vara brunetter (som mig) och letar efter ett torrschampoo som inte gör er vita/grå i hårbotten så köp Batiste! Ni kommer inte att ångra er!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback