Skumtimmen

Jaha, och så var det söndag igen solen skiner och löven är fulla av fina höstfärger. Dagen till ära så har en förkylning brutit ut hos mig... Typsikt, det är väl den vanliga höstförkylningen antar jag. Hoppas bara att den går över snart för det är så sjukt jobbigt att inte kunna andas med näsan.
 
Jag har inga speciella planer för dagen faktiskt, det blir väl att ta det lugnt vilket är rätt skönt det med och speciellt efter en heldag i stan igår. Det tar ganska mycket på krafterna, mer än vad man tror.
 
Ikväll ska vi på bio och se Skumtimmen, jag har för en gångs skull läst en bok som har blivit film!!! Så det ska riktigt spännande att se hur den blev och hur mycket som dem har tagit med från boken osv. Dock läste jag boken 2009 så jag kommer ju inte ihåg jättemycket, men ändå endel grejer, så det lär nog bli några "aha uppleveser" under filmens gång. Jag försökte läsa om boken i höstas för att friska upp mitt minne lite, men kom inte så långt då skolan tog upp rätt mycket tid så jag gav upp tillslut. Ska däremot försöka mig på att läsa de andra böckerna i Johan Theorins Ölandsserie, för vem vet, de kanske blir film av de böckerna också. Det återstå att se helt enkelt! Ska i alla fall bli kul att se om man känner igen sig på några platser under filmens gång då den är inspelad här på Öland.
 
Nu måste jag springa och snyta mig, ni får ha en fortsatt fin söndag hörrni! ♥
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback